در گفتگو با مهر اعلام شد؛

شروط اصلاح آیین نامه ارتقاء اساتید

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اعلام کرد: اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید منوط به مشخص شدن ماموریت دانشگاه ها و اصلاح رتبه بندی دانشگاه ها شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ؛ منصور کبگانیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آئین نامه ارتقا اساتید گفت: اگر در این خصوص اصولی کار کرده و نخواهیم کار مقطعی انجام دهیم، ارتقا اساتید به دو چیز وابسته است در مرحله اول باید مأموریت دانشگاه‌ها مشخص شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال دانشگاه جامع علمی کاربردی یک مأموریتی در کشور دارد و استادی می‌تواند در این دانشگاه از استادیاری به دانشیاری ارتقا یابد که در جهت آن مأموریت کار کرده باشد.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: به عنوان مثال دانشگاهی که در زمینه همکاری‌های بین المللی فعالیت دارد، استاد این دانشگاه مأموریت دیگری نسبت به دانشگاه‌های دیگر دارد و باید براساس آن فعالیت کند و ارتقا یابد.

وی ادامه داد: هر یک از زیر نظام‌های آموزش عالی مأموریت ویژه و متفاوتی دارند بنابراین اولین موضوعی که ما در نقشه جامع علمی کشور بر آن تاکید داریم این است که مأموریت دانشگاه‌ها باید مشخص شود.

کبگانیان افزود: بنابراین مرتب به وزارتین علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی یادآوری می‌شود. وزارت بهداشت، در این زمینه بهتر کارکرده است، ولی وزارت علوم هنوز طرح نهایی خود را ارائه نداده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال دانشگاه نظامی امام حسین (ع) مأموریت مصوب خود را با امضای فرماندهان نظام ارائه داد و به راحتی آئین نامه ارتقا آنها را اصلاح کردیم، ما تعصب ندارم کار انجام ندهیم اما اگر کار بیهوده انجام دهیم و 10 بار هم آئین نامه ارتقا را اصلاح کنیم کاری پیش نمی‌رود مگر اینکه دانشگاه مأموریت خاص داشته باشد.

کبگانیان افزود: دومین شرط موفقیت اصلاح آئین نامه ارتقا اساتید طرح رتبه بندی است. این وظیفه ما است که شاخص‌های رتبه بندی را اصلاح و ابلاغ کنیم در آن صورت آئین نامه ارتقا درست می‌شود. ما به آئین نامه ارتقا می‌پردازیم ولی این دو مورد مقدمه آن است.